Autor Tema: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova  (Pročitano 22962 puta)

Van mreže LiberPrint

  • Hero Member
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 11205
  • -Receive: 10701
  • Poruke: 11897
  • Ugled: +22453/-0
Ako si pak mislio na popuštanje izolacije u smislu omogućavanja tonjenja / uvlačenja plus pina u 510 konektor to je već "drugi padež". Svakako ko koristi mehaniku čak i pri nekim "normlanim" otporima uvek "osluškuje" šta mu baterija preko svoje temperature govori. Čak ni sa Sony VCT ili MNKE baterijama se mehanika ne koristi po principu "gurni i vozi" ili ti po naški "plug and play" jer je flambiranje uvek moguće.


Da na to sam mislio. Problem je sto se o tome malo pise i mnogi ne osluskuju i ne prepipavaju baterije, vec koriste bas tako:"gurni i vozi". Zahvaljujuci ekspanziji jeftinih a lepih mehanickih modova sa FT i ostalih buvljaka cija se cena izjednacila sa cenom ego baterija, sve je vise needukoavanih korisnika koji misle da je sve sto se prodaje bezbedno za koriscenje. Cesto ti korisnici skupe kintu i kupe neki jeftin mod, a sa namerom da pristede na baterijama koriste vec upolovacene i polumrtve baterija iz lap topova. Zahvaljujuci popularizaciji niskih otpora, debeih zica i velikih rupa, svako danas hoce da proba da pravi oblake a o opasnostima koje ga vrebaju nema tri blage veze. Na niskom otporu i vec izrabljena baterija radi sa malo struje, pa za cas ode u onaj minus kada za cas kaze "BUM". Oni koji znaju nesto o ovome, cuvaju svoje znanje samo za sebe, kao da placaju da podele informacije i samo je pitanje dana kada ce da krenu lancane eksplozije mehanickih modova sa bunjenjem od izrabljenih baterija, zajedno sa njihovim korisnicima. Ponasamo se kao da smo produzene ruke onih boraca protiv e cigareta koji samo cekaju da ovo pocne da se desava, pa da i oni ospu paljbu iz svih oruzja.


Ovakvi poluproizvodi kao sto je ovaj slatki modic su jos duplo vise opasni nego modovi koji imaju standardan konektor i iskreno, kajem se sto sam ja pokrenuo ovu temu pa cu se zato potruditi da ispravim gresku. Kod standardnog konektora, plus i minus su medjusobno izolovani, pa ako plus utone, minus nalegne na izolaciju i nema kratkog spoja. Kod ovog sranjceta, kada plus utone i plus i minus nalegnu na plus pol baterije. Ako tome dodamo i rizicni prekidac, samo zavrtanje atomizera bez aktiviranja prekidaca moze da bude rizicno. U takvim se situacijama covek zbuni, narocito ako nije dovoljno informisan ili malo sporije reaguje i dok on skonta sta se desilo, vec je dobio lepe opekotine po rukama ili licu a duvanska industrija dobila dovoljno materijala za negativnu kampanju.

Van mreže Prle

  • Hero Member
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 13
  • Poruke: 1889
  • Ugled: +1981/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
« Odgovor #1 poslato: April 26, 2014, 16:57:37 »
  • Publish
  • Nažalost potpuno si u pravu.

    O apektu bezbednosti korišćenja mehaničkih modova se skoro uopšte ne govori i to je velika greška. Ne samo da baterije koje se koriste moraju biti nove i neizrabljene, već je bitno i da te baterije imaju što je moguće veću maksimalnu jačinu struje konstantnog pražnjenja i po mom mišljenju jedine dve koje pružaju zadovoljavajuću sigurnost korisnika (ali ne i potpunu) su MNKE i Sony VTC baterije.

    Ovo pomenuto u sprezi sa željom novih korisnika da "bljuju" oblake dima kao "onaj čika na videu" predstavlja skoro siguran recept ka flambiranju i neprirodno širokom osmehu, jer se u igru sa lošim baterijama uključuje nepoznavanje zakona otpornosti usled želje da se napravi n-cooil build. Mnogi od njih misle da se sklapanjem dva coil-a od 0.5 oma dobija otpor od 1 (jednog) oma, ali zakoni fizike kažu drugačije - u takvom sistemu je rezultujući otpor svega 0.25 oma jer je formula za izračunavanje paralelno vezanih otpornika:

    R = (R1 * R2) / (R1 + R2)

    pri čemu je R - otpor celog sistema, R1 - otpor prvog grejača, a R2 - otpor drugog grejača.

    Tek kada ovako izračunamo i izmerimo unimerom otpor dobijenog sistema formulom

    I = 4.2 / R

    (gde je I - jačina struje, 4.2 V napon pune baterije, a R dobijeni otpor sistema grejača) izračunavamo jačinu struje ili amperažu koju ćemo imati pri korišćenju jednog takvog sistema na mehaničkom modu pri punoj bateriji. Taj dobijeni količnik iz zadnje jednačine mora biti manji od maksimalne sigurne jačine struje konstantnog pražnjenja baterije i tek tada možemo govoriti o relativno sigurnom korišćenju mehaničkog moda. Zbog toga je bitno da se uvek pre kupovine baterije informišemo kolika je njena maksimalna jačina struje pri konstantnom pražnjenju i uvek kupovati isključivo nove baterije.

    Znam da ovome nije mesto u ovom delu foruma, ali se prirodno nadovezalo na temu bezbednosti korišćenja elektronske cigarete i nisam se mogao zaustaviti u kuckanju.

    Van mreže fusion

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 3
    • Poruke: 978
    • Ugled: +438/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #2 poslato: April 26, 2014, 17:05:58 »
  • Publish
  • Moram da se izvinim sto nisam bio na casu ali i sada sam samo svratio da donesem opravdanje :)
    Ali ne mogu a da se ne nadovezem Prvo moram da kazem da klasicni konektori uopste nisu bezbedni samo sto se uglavnom ugradjuju u e cigarete koje su kontrolisane elektronikom pa ti momenti se ne primecuju i ne pridaje im se vaznost jer samo cigareta ne funkcionise jer elektronika odradi svoj deo i spasava da ne dodje do kaboooom i prekine dovod struje. A problem je uglanom mekani i skoro ne postojeci silikon koji se jako lako  pocepa. pretegne ili od starosti posustane.
    Plastika i silikoni koji su uglavnom na kraju atomizera je u vecem broju slucajeva nesto kvalitetniji i cvrsci od onih na samom konektoru baterije -zasto nikad mi nece biti jasno.
    Slazem se da parioce treba edukovati o takvim stvarima koje su bitne kao sto su protok struje baterije grejaci opasnosti itd. ali specificno u nasem okruzenju postoji stav kako takve stvari ne trebaju i samim tim ne treba pricati o tome kao o nekoj bolesti u familiji ili okruzenju.
    Kad neko prica o tome obrati se paznja na kolicinu dima koji je isukao a o problematici o kojoj prica covek kao da ljudi imaju zapusene usi i pokusava da se predstvi kao nesto nenormalno umesto da se prihvati kao jos jedan nacin parenja koji nekom odgovara - naravno ne vecini ali postoje ljudi kojima takav nacin parenja odgovara.
    Ovakvi modovi i nisu za ljude koji su u standadu ili ti midle of the road i ko posegne za ovakvim modom mora da se edukuje ili ti da ima neko predznanje ali sustinski isto je ili sa konektorom ili bez samo sto sa konektorom imamo dvostruku mogucnost da nesto zataji a ovde imamo samo jednu.
    Ali Liber je u potpunosti u pravu da ljhudi MORAJU da se EDUKUJU po ovom pitanju inace ce mo da budemo  kako je rekao produzena ruka boraca protiv parenja


    Van mreže LiberPrint

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 11205
    • -Receive: 10701
    • Poruke: 11897
    • Ugled: +22453/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #3 poslato: April 26, 2014, 17:59:29 »
  • Publish
  • Citat
    Ali ne mogu a da se ne nadovezem Prvo moram da kazem da klasicni konektori uopste nisu bezbedni samo sto se uglavnom ugradjuju u e cigarete koje su kontrolisane elektronikom pa ti momenti se ne primecuju i ne pridaje im se vaznost jer samo cigareta ne funkcionise jer elektronika odradi svoj deo i spasava da ne dodje do kaboooom i prekine dovod struje. A problem je uglanom mekani i skoro ne postojeci silikon koji se jako lako  pocepa. pretegne ili od starosti posustane.


    Kada sam rekao "klasicni konektori", mislio sam na klasicne konektore na mehanickim modovima koji imaju minus, plus i izmedju ili ispod debelu izolaciju. Plus na ovim modovima je cesto toliko tanak, da koliko god da plus utone, male su sanse da dodirne minus. Ovde uopste nije bilo reci o standardnim baterijama koje kao sto si rekao imaju onaj tanki i nikakvi silikonski izolator, gde te savrseno zabole za kratak spoj jer te elektronika stiti.


    Citat
    Ovakvi modovi i nisu za ljude koji su u standadu ili ti midle of the road i ko posegne za ovakvim modom mora da se edukuje ili ti da ima neko predznanje ali sustinski isto je ili sa konektorom ili bez samo sto sa konektorom imamo dvostruku mogucnost da nesto zataji a ovde imamo samo jednu.
    Ma ko da se edukuje kad svi hoce da budu napredni duvaci magle, ali odma ;D  Velika vecina njih ne zna ni sta je unimer ni cemu sluzi, odgledali nekoliko klipova na njima nepoznatom jeziku i odma hoce nesto da motaju. Licno sam sretao likove koji su na osnovu onoga sto su videli motali neku obicnu zicu i spalili bateriju, jer su stiskali kao ludi i cudili se zasto blinka. Sreca pa su to uglavnom bile fabricke baterije, a da su imali pri ruci mehanicki mod i sa njim bi tako.


    Van mreže fusion

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 3
    • Poruke: 978
    • Ugled: +438/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #4 poslato: April 26, 2014, 18:51:11 »
  • Publish
  • Ma ko da se edukuje kad svi hoce da budu napredni duvaci magle, ali odma ;D  Velika vecina njih ne zna ni sta je unimer ni cemu sluzi, odgledali nekoliko klipova na njima nepoznatom jeziku i odma hoce nesto da motaju. Licno sam sretao likove koji su na osnovu onoga sto su videli motali neku obicnu zicu i spalili bateriju, jer su stiskali kao ludi i cudili se zasto blinka. Sreca pa su to uglavnom bile fabricke baterije, a da su imali pri ruci mehanicki mod i sa njim bi tako.

    Pazi kad mi na kraj pameti ne bi bilo da tako nesto moze da padne na pamet nekom,ali dobro u pravu si cak ponekad ne mozemo ni da zamislimo do kojih se to granica proteze

    Van mreže Prle

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 13
    • Poruke: 1889
    • Ugled: +1981/-0
    • Pol: Muškarac
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #5 poslato: April 26, 2014, 21:28:11 »
  • Publish
  • Pojavom klonova mehaničkih baterijskih i atomizer modova mnogi korisnici su konačno našli mogućnost da po prihvatljivoj (da ne kažem realnoj) ceni dođu u posed opreme za parenje za koju važi da je namenjena "naprednim korisnicima". Ovo naprednim sam namerno stavio pod navodnike, jer ni jedan korisnik nije napredan ili nazadan, već zbog toga što je pravilniji izraz za to iskusnijim. A to iskustvo je bitno iz jednog osnovnog razloga na koji svi zaboravljamo kada komentarišemo neki mod.

    Naime, u bilo kom predstavljanju / recenziji nekog proizvoda namenjenog toj iskusnijoj grupi korisnika elektronskih cigareta najviše pažnje se posvećuje detaljima kao što su kvalitet materijala od koga je mod izrađen (da li je nerđajuću čelik ili mesing; da li su kontaktni bakarni, mesingani ili posrebreni; koliko je pad napona pod opterećenjem; itd), kvalitetu same izrade (da li prekidač zapinje; da li su otvori za protok vazduha na pravom mestu; koliko jako drže dihtung gumice) i količini pare koju produkuje. Međutim, u retko kom predstavljanju / recenziji takvih proizvoda se govori o aspektu bezbednosti pri korišćenju.

    Svima je poznato da je neki sistem jak ili bezbedan onoliko koliko je jaka ili bezbedna njegova najslabija karika. A kod ovih sistema to je upravo baterija koja sa koristi za njegovo napajanje. Zbog čega? Zbog toga jer kod mehaničkih baterijskih modova ne postoji elektronika koja svojim setom bezbedonostih karakteristika i nivoa zaštite pruža bezmalo stopostotnu zaštitu korisnika od otkaza najslabije karike - izvora napajanja tj baterije. U tom setu zaštita koju pruža elektronika, jedna se izdvaja po svojoj važnosti a to je zaštita od kratkog spoja bilo na atomizeru, bilo u samom modu.

    Kako bismo bolje shvatili koje opasnosti vrebaju i šta su uzroci njihovog nastajanja osvrnimo se prvo na kratak prikaz načna funkcionisanja jedne Litijum-jonske punjive baterije. Svaka Litijum-jonska punjiva baterija sastoji se unutra iz tri glavna dela a to su:
    • katoda (pozitivna elektroda) koja je izrađena od nekog Litijumovog jedinjenja (poput LiCoO2)
    • anoda (negativna eletroda) koja je izrađena od ugljenikovih jedinjenja
    • izolator koji je izrađen od veoma tankog plastičnog filma
    • elektrolitske tečnosti koju najčešće čini eter.
    Unutar kućišta izolatorska folija se nalazi u sendviču između katode i anode i zajedno su srolani u veoma sabijenu spiralu potopljenu u elektrolitsku tečnost. Sama izolatorska folija na sebi ima mikronske otvore kroz koje prolaze Litijumovi joni. Prilikom punjenja Litijumovi joni se odavjaju od katode, prolaze putem elektrolitske tečnosti kroz mikronske otvore na izolatorskoj foliji i vezuju se za ugleničnu anodu. Pri korišćenju baterije oni se pak otpuštaju sa anode i istim putem se vraćaju na katodu uz oslobađanje veće količine električnog napona.

    Upravo ta tanka izolatorska folija predstavlja i glavni razlog otkaza jedne baterije, jer kada baterija dostigne relativno visoku temperaturu dolazi do njenog delimičnog topljenja, što izaziva kratak spoj između katode i anode u samoj bateriji što ima za rezultat naglo povećanje temperature i razvijanje gasova u bateriji i dovodi do njene eksplozije ili zapaljenja.

    Razlog tog inicijalnog povećanja temperature baterije koji je izazivač ove lančane reakcije jeste opterećenje baterije preko granice koju ona može da podnese, a koja je uslovljena kako samom hemijom baterije, tako i njenom izrabljenošću, opterećenjima koja je trpela i uslovima u kojima je bila korišćena. Drugim rečima, osim hemijske strukture na to utiče i "starost" baterije.

    Shodno tome, svaki ozbiljniji proizvođač za svoje baterijske ćelije na osnovu njihove hemijske strukture u specifikiaciji same baterije navodi i maksimalnu bezbednu jačinu struje pri konstantnom pražnjenju, koja se izražava kao nC, gde je n celobrojna vrednost, a C kapacitet baterije izražen u miliamperčasovima (mAh). Kada se ta dva broja pomnože dobijamo maksimalnu bezbednu jačinu struje pri konstantnom pražnjenju za jednu bateriju izraženu u amperima (A). Trenutno na tržištu baterije sa najvećim C rejtingom su Sony VTC i MNKE baterije koje imaju taj rejting od 15 do 17C, odnosno one podnose jačinu struje pri pražnjenju od 30A ( 15 * 2000 mAh = 30.000 mAh = 30 A ).

    Sada kada smo se upoznali sa načinom funkcionisanja i uzrocima koji dovode do otkaza neke baterijske ćelije vratimo se na aspekt bezbednosti korišćenja mehaničkih baterijskih modova i atomizer modova.

    Ne postoji korisnik elektronske cigarete, naročito među neiskusnijim korisnicima, koji ne poželi da relativno kratkim povlačenjem iz elektronske cigarete bude u mogućnosti da izbacuje ogromne količine pare kao "onaj čika sa videa". Iz tog razloga se i poteže za kupovinom nekog povoljnog mehaničkog moda i atomizera koji nudi mogućnost pravljenja sistema sa više grejača, a upravo kod slabije upućenih korisnika tu leži najveća opasnost.

    Naime, mnogi korisnici ne poznajući zakone fizike polaze od pretpostavke da uparivanjem dva grejača od 0.4 ili 0.5 oma dobijaju sistem čiji je rezultujući otpor 0.8 ili 1 om. Nažalost nije tako. Ukoliko pratimo formulu

    R = (R1 * R2) / (R1 + R2)

    gde je R rezultujući otpor sistema, R1 otpor prvog grejača i R2 otpor drugog grejača, vidimo da za napred navedene vrednosti otpora grejača dobijamo rezultujuće otpore od svega 0.2 oma za dva grejača od 0.4 oma, odnosno 0.25 oma za dva grejača od 0.5 oma. Zbog toga je bitno da posle svakog napravljenog grejača ili sistema grejača rezultujući otpor sistema uvek proverimo unimerom. Kod sistema grejača sa više od dva grejača formula izgleda dosta nezgrapno, pa se preporučuje korišćenje nekog od online kalkulatora za izračunavanje vrednosti otpora kod paralelno vezanih otpornika.

    Ukoliko sada taj otpor stavimo u formulu za izračunavanje jačine struje pri punoj bateriji, a koja glasi

    I = 4.2 / R

    gde je I jačina struje u amperima (A), 4.2 V napon pune baterije i R rezultujući otpor sistema grejača dobićemo jačinu struje kojom ćemo opteretiti našu bateriju pri konstantnom pražnjenju. Što je vrednost ove formule manja od deklarisane maksimalne bezbedne jačine struje pri konstantnom pražnjenju baterije, to smo sigurniji da do otkaza baterije neće doći. Konkretno, u slučaju naših dual coil-a iz primera dobijene vrednosti su 21 amper (A) za dual coil od 0.2 oma, odnosno 16.8 ampera (A) za dual coil od 0.25 oma. Vidimo da su oba sistema grejača veoma blizu granice bezbednog korišćenja čak i kod pomenute dve vrste baterija, a daaaaleko iznad maksimalne bezbedne jačine struje pri konstantnom pražnjenju baterija poput većine modela prozvođača kao što su Samsung, Sanyo, Efest ili Philips koje imaju ovu vrednost deklarisanu na 5 do 10 ampera.

    Uzrok pojave burnog otkaza baterije i flambiranja korisnika uz neprirodno širok osmeh mogu biti osim neprimerene baterije niskom otporu koji se koristi i pojava kratkog spoja uspled mehaničkog kvara u konektoru samog moda, pucanje grejača uz pojavu kratkog spoja, pućanje izolacije same baterije i mnogi drugi kvarovi koji za rezultat najčešće imaju nagli skok opterećenja baterije i dovode do njene sigurne eksplozije ili zapaljenja. Zato ne možemo nikad reći da potpuno bezbedno koristimo mehanički i atomizer mod, već njihovo korišćenje može biti samo relativno bezbedno.

    Zbog svega navedenog može se zaključiti da uvek treba kupovati nove baterije sa što većom maksimalnom bezbednom jačinom struje pri konstantnom pražnjenju, proveravati unimerom otpor svakog novog grejača ili sistema grejača i "osluškivati" šta nam baterija govori o svom opterećenju, jer pre svakog otkaza dolazi prvo do povećanja temperature baterije i ukoliko se to primeti treba odmah izvući bateriju iz moda.


    P.S.:   Mnoge od ovde iznetih stvari sam već pomenuo par postova iznad, ali sam ih ponovio i u ovom postu jer smatram da samo zajedno mogu ispričati jednu kompletniju priču i ukazati da je zaista potrebno obratiti veliku pažnju pri korišćenju mehaničkih baterijskih modova.
    « Poslednja izmena: April 26, 2014, 21:34:10 Prle »

    Van mreže hybrid

    • Drug član
    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 1694
    • -Receive: 701
    • Poruke: 1713
    • Ugled: +2201/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #6 poslato: April 26, 2014, 23:01:20 »
  • Publish

  • Ma ko da se edukuje kad svi hoce da budu napredni duvaci magle, ali odma ;D  Velika vecina njih ne zna ni sta je unimer ni cemu sluzi, odgledali nekoliko klipova na njima nepoznatom jeziku i odma hoce nesto da motaju. Licno sam sretao likove koji su na osnovu onoga sto su videli motali neku obicnu zicu i spalili bateriju, jer su stiskali kao ludi i cudili se zasto blinka. Sreca pa su to uglavnom bile fabricke baterije, a da su imali pri ruci mehanicki mod i sa njim bi tako.
    Evo to u slici :



    Van mreže billy

    • eCiginfo prijatelj
    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 482
    • -Receive: 522
    • Poruke: 1179
    • Ugled: +2917/-0
    • Pol: Muškarac
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #7 poslato: April 27, 2014, 00:54:26 »
  • Publish
  • Odlicna tema, svaka cast... Dosta korisnih informacija je receno u ovih par postova i svako pre nego shto kupi neki mehanicki mod treba ovo da procita kao obavezno shtivo  :victory:

    Ja bih se nadovezao na jos jednu stvar koju niko nije pomenuo koliko mi se cini, a to je upotreba kicka ili 7A osiguraca koji mogu posluziti kao zashtita. Jeste da kick nije za sub-om, ali sve preko 1.4-1.5 koliko mi se cini sljaka kako treba... Kako procitah nekad ranije u nekoj drugoj temi, mnogi vole da se igraju sa sub-om setapima, ali na kraju niko ih ne koristi svakodnevno  :smile1:

         

    Van mreže Prle

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 13
    • Poruke: 1889
    • Ugled: +1981/-0
    • Pol: Muškarac
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #8 poslato: April 27, 2014, 01:02:33 »
  • Publish
  • Ima korisnika koji se stalno druže sa sub-om setup-ovima, no to u celoj priči nije ni toliko bitno. Bitno je kao što si odlično primetio stalna opasnost koja vreba iza ćoška, bilo iskusnog korisnika bilo početnika koji želi da se oproba u cloud chasing-u.

    Kod upotrebe kick-a ili bilo kog fuse-a (osigurača) cela priča se svodi na nivo zaštite koju ima mod sa elektronikom, tako da tu onda skoro pa i nema opasnosti (osim da se izgori kick ako se baterija gurne minus polom prema kick-u).

    Van mreže fusion

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 3
    • Poruke: 978
    • Ugled: +438/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #9 poslato: April 27, 2014, 03:43:06 »
  • Publish
  • Svaka cast Prle na trudu ... bar malcice razjasnjeno
    Svaki mod sa elektronikom bi trebalo da ima zastitu od kratkog spoja a ako se pretera onda ce sama elektronika posustati i to je to mada u mehanici po menei imaju smisla osiguraci samo prek10 -20 ampera(ili vise) jer tako postoji minimalni gubitak a ipak postoji zastita a ako je do kratkog spoja on ce i onda cim dosegne limit prekinuti vod a bice minimalni gubitak prilikom koriscenja to sa tim niskim amperazama gubi smisao i ima gubitke . Vise mislim da ima smisla se edukovati se nego ubacivati osigurace koji prave gubitke.Jer koji je smisao svakojakih materijala za bolju provodnost ako ce mo to ugusiti jednim osiguracem.

    @Hybrid  5+za sliku, fenomenalna i na zalost istinita

    Van mreže LiberPrint

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 11205
    • -Receive: 10701
    • Poruke: 11897
    • Ugled: +22453/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #10 poslato: April 27, 2014, 09:10:52 »
  • Publish
  • Prilicno su bezbedne i IMR baterije u kojima je henija takva da ne reaguju tako burno. Nedostatak im je mali kapacitet u poredjenju sa li ion, ali ipak, bezbednost je na prvom mestu. Kada se kratko spoje, oslobadaju samo veliku kolicinu toplote dok se ne ispazne. Opet i sa njima treba biti oprezan i voditi racuna gde se kupuju.

    Van mreže gibalan

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 19
    • Poruke: 9314
    • Ugled: +6311/-1
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #11 poslato: Maj 20, 2014, 23:17:28 »
  • Publish
  • Mechanical Mod and Battery Safety


    Van mreže LiberPrint

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 11205
    • -Receive: 10701
    • Poruke: 11897
    • Ugled: +22453/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #12 poslato: Jun 20, 2014, 20:42:31 »
  • Publish
  • Jos jedna opasnost koja vreba prilikom koriscenja niskog otpora u kombinaciji sa visokim naponima, ili u slucaju regulisanih modova velikih snaga, jeste i abnormalni unos nikotina. Nekada se pricalo da se na ovaj nacin unosi tri puta manje nikotina nego prilikom koriscenja duvanskih cigara, ali to je vazilo dok je NR bio oko 2.2oma a LR su bili grejaci sa 1.8. Sada su te vrednosti mnogo nize, a LR je mozda... pa recimo kratak spoj. Mnogi, pretci trendove zahvaljujuci jeftinim mehanickim modovima i jeftinim RBA na ovo ne obracaju paznju, pa i dalje koriste iste koncentracije nikotina i ako su snagu povecali nekoliko puta(jer im tako lepo) i bukvalno se truju nikotinom. Verujem da jedan onaj Triperov oblak, pod uslovom da je tecnost sa 11mg/ml nikotina, ima nikotina koliko cela paklica cigara. Studije koje su se bavile ispitivanjem stetnosti e cigreta su u glavnom radjene na fabrickim modelima, ali problem je sto svako ko postane napredan korisnik pocne da koristi i naprednu opremu. Nadam se da ce neko poceti da radi na tome i da upozori javnost pre nego sto pocnu da se izvrcu, jer koriscenje "napredne" opreme i proizvodnja oblaka pocinju da poprimaju oblike epidemije, pre svega zahvaljujuci jeftinoj "naprednoj" opremi i jeftinim DIY tecnostima.


    Istina, mehanicki modovi i atomizeri su solidni i povoljni, domace tecnosti takodje, ali lecenje i pogrebne usluge jos nisu pojeftinili ;D

    Van mreže LiberPrint

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 11205
    • -Receive: 10701
    • Poruke: 11897
    • Ugled: +22453/-0
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #13 poslato: April 04, 2015, 14:42:10 »
  • Publish
  • Evo sta se desi kad se iskombinuju malo nepaznje, malo pospanosti, malo brzopletosti...





    Srecom pa je baterija bila solidna i samo je stradala nalepnica, a ja malo opeko prstice. Stigla nova igracka i ja pozurio da je sto pre pustim u pogon, pa ne obratim paznju da se plocica na kojoj je plus pol u transportu okrenula i napravila kratak spoj.

    Van mreže gibalan

    • Hero Member
    • *****
    • Thank You
    • -Given: 0
    • -Receive: 19
    • Poruke: 9314
    • Ugled: +6311/-1
    Odg: O bezbednosti pri korišćenju mehaničkih i atomizer modova
    « Odgovor #14 poslato: Maj 02, 2015, 13:04:37 »
  • Publish
  • SAFE VAPING WITH MECHANICAL MODS - WHAT EVERY VAPER NEEDS TO KNOW IN SIMPLE TERMS